عوامل و مجری مسابقه صداتو

مسابقه صداتو به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد جوادزاده عنوان تازه‌ترین پروژه غیرداستانی است که با زمینه معمایی-موسیقایی و جنبه سرگرمی منتشر می‌شود.

اما چهره متفاوت این برنامه، محسن کیایی است که به عنوان مجری «صداتو» اولین تجربه اجرا را به عهده می‌گیرد. او که در سال گذشته با سریال بی‌گناه حضور داشت، حالا با تغییر چهره‌ای محسوس و تجربه‌ای جدید، روبه‌روی دیده مخاطبان قرار می‌گیرد.

شرایط و مراحل ثبت نام و شرکت در مسابقه صداتو

همانطور که می‌دانید و در پاسخ به کامنت‌ها هم نوشته شد، فصل اول صداتو در حالی پخش شد که ضبط برنامه با شرکت‌کننده‌ها و حاضران به اتمام رسیده بود. حالا با نهایی شدن ساخت فصل دوم، ثبت‌نام شرکت در مسابقه صداتو مشخص شد. این ثبت‌نام در ۳ حوزه انجام می‌شود: شرکت‌کننده، اجراکننده (خواننده یا خواننده‌نما!) و تماشاچی. اگر می‌خواهید در استودیوی صداتو حضور داشته باشند، باید به سایت SedatoTVShow.com سر بزنند؛

  1. در سایت صداتو عضو شوید؛ این کار به سادگی و با وارد کردن اطلاعات اولیه (نام، نام خانوادگی و ایمیل) به علاوه شماره موبایل و ارسال رمز یکبار مصرف انجام می‌شود.
  2. پر کردن پروفایل و تکمیل اطلاعات (شامل تاریخ تولد، محل سکونت و شغل) و بارگذاری عکس از خودتان.
  3. انتخاب یکی از بخش‌های اجراکننده، شرکت‌کننده و تماشاگر.
  4. با انتخاب هرکدام، قوانین مشخص و دقیقی نوشته شده که شما باید آن‌ها را  رعایت کنید تا ثبت‌نام شما بررسی شود. (مثلا در بخش ثبت‌نام به عنوان اجراکننده مسابقه صداتو، فقط می‌توانید به عنوان خواننده یا بازیگر فرم را پر کنید و امکان شرکت در هر دو مدل، نیست و هر کدام هم مراحل و شرایط جداگانه‌ای دارد)
  5. در بخش‌های ثبت نام در صداتو به عنوان اجراکننده و شرکت‌کننده نیاز به بارگذاری ویدئو هم در سایت صداتو هست. (قوانین و شرایط ارسال ویدئو در سایت صداتو به‌طور کامل و مفصل نوشته شده)
  6. بعد از ثبت‌نام و بررسی، مراحل بعدی توسط پیامک با سرشماره رسمی صداتو برای برگزیدگان ارسال می‌شود.

مسابقه صداتو

شیوه و مراحل اجرای مسابقه صداتو

مطمئن باشید که شما با یکبار دیدن این مسابقه، مشتری دائم این برنامه جدید از ویدیوفا می‌شوید. قالب معمایی-موزیکال برنامه صداتو از مواردی است که آن را با دیگر تولیدات مشابه در این حوزه متفاوت می‌کند. صداتو به واسطه همان فضای موزیکال و معمایی که دارد، قرار است اتفاقات بدیع و پرهیجانی را برای مخاطبان و کمک کنندگان مسابقه رقم بزند.

روش مسابقه به این شکل که شرکت‌کننده باید از بین ۶ فردی که با چهره‌ها و پوشش‌های متنوع روی صحنه می‌آیند -و با استفاده از چالش‌هایی که تدارک دیده شده- تشخیص دهد که کدام‌یک خواننده نیست و باید حذف شود! در این بین، گروه کمک‌کننده هم به شرکت‌کننده برای باز کردن معمای هر بخش، کمک و همراهی می‌کند. در صورتی که شرکت‌کننده بتواند همه مراحل مسابقه را بگذراند، در هر مرحله صاحب ۲۰ میلیون تومان می‌شود و در صورت برنده شدن در فینال، هم برنده خوشبخت ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. در این برنامه جز تهیه‌کننده و کارگردان، هیچ‌کس -حتی مجری- از خواننده اصلی هر قسمت اطلاعی ندارد.

  • چالش اول؛ لیپ سینک؛ ۶ شرکت‌کننده در دو مرحله یک قطعه موسیقی را لب می‌زنند. فقط کسی که خواننده است، صدای خودش را لب می‌زند و بقیه افراد روی صدای دیگران این چالش را اجرا می‌کنند. حالا شرکت‌کننده با کمک تیم یاور، باید بفهمد که کدام خواننده نیست! |  جایزه: ۲۰ میلیون تومان
  • چالش دوم؛ آنلاک: به انتخاب شرکت‌کننده، درباره یکی از افراد باقیمانده روی صحنه، اطلاعات بیشتری مشاهده می‌کنیم. شامل نمایش زندگی یا محل کارش و… حالا باید حدس زد که آیا این روایت تعریف شده، حقیقت دارد؟ آیا آن فرد، خواننده است؟ |  جایزه: ۲۰ میلیون تومان
  • چالش سوم؛ استودیو مخفی: باز هم به انتخاب شرکت‌کننده، یکی دیگر از افراد باقیمانده، در استودیو مخفی صداتو یک قطعه موسیقی را با روش خاصی بازخوانی می‌کند. آیا این فرد خواننده است یا ادایش را درمی‌آورد؟ |  جایزه: ۲۰ میلیون تومان
  • چالش چهارم؛ سین جیم: به انتخاب شرکت‌کننده، در ۳۰ ثانیه، سوالاتی از یکی از دو نفر باقیمانده روی صحنه پرسیده می‌شود. اطلاعاتی که در این مرحله به دست می‌آید نشان می‌دهد که آیا فرد خواننده هست یا نه. تیم یاور (هلپر) می‌توانند به شرکت‌کننده کمک کنند. |  جایزه: ۲۰ میلیون تومان

فینال: در این مرحله شرکت‌کننده باید ریسک کند و با مجموعه اطلاعاتی که در چالش‌های قبلی به دست آورده، مشخص کند که فرد آخر خواننده هست یا نه؟ اگر خواننده باشد، برنده ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود ولی می‌تواند انتخاب کند که بدون ریسک، پول ذخیره شده مراحل قبلی را به دست آورد.

مسابقه صداتو

چه ستاره‌هایی در برنامه صداتو حضور دارند؟

در فصل اول این مسابقه، گروه کمک‌کنندگان صداتو از چهره‌های نام‌آشنایی چون شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله تشکیل شده است. این جمع، گروه کمک‌کنندگان نام دارند و شبیه بقیه مسابقه‌های موسیقی، هیئت داوری نیستند. آنها قرار است شرکت‌کنندگان صداتو را در این مسابقه راهنمایی و کمک کنند.

شبنم مقدمی

او بازیگر موفق سال‌های اخیر سینما و سریال ایران است. همیشه استانداردی از بازی را به نمایش می‌گذارد که در اثرهای متوسط هم می‌درخشد. حالا قرار است در مسابقه صداتو -متفاوت از تجربه بازی‌هایش- به شرکت‌کنندگان کمک کند تا بتوانند از عهده چالش‌های پیچیده این مسابقه بربیایند.

محمد بحرانی

صدای شناخته‌شده و محبوب تلویزیون، حالا در نمایش خانگی هم می‌درخشد. او که سابقه تولید، بازیگری، اجرا، صداپیشگی زیادی دارد، با جنابخان برای مردم شناخته‌تر شد. حالا او با ترکیبی از همه هنرهایی که دارد و طنز درخشانی که در کلامش نهفته است، به شرکت‌کنندگان صداتو کمک می‌کند.

محسن شریفیان

موسیقایی‌ترین کمک‌کننده یا هلپر برنامه صداتو. خواننده، آهنگساز، نویسنده و نوازنده بوشهری که با گروه لیان برای بسیاری از مردم شناخته شده است. او تقریبا همه سازهای جنوبی و بادی را استادانه می‌نوازد و حضورش در کنار بحرانی یکی از جذابیت‌های مسابقه صداتو برای بینندگان خواهد بود.

امیرمهدی ژوله

قدیمی‌ها اگه او را یک روزنامه‌نگار و سپس نویسنده کمدی با استعداد می‌دانستند، حالا او برای مردم یک بازیگر بانمک است که حضورش در هر فیلمی غنیمت است. ژوله اجرا و قلم درجه‌یکی دارد و موشکافی و ریزبینی هم از ویژگی‌هایی اوست و می‌تواند به شرکت‌کنندگان صداتو حسابی کمک کند.

آیا صداتو مسابقه استعدادیابی است؟

خیر! این نکته بسیاری مهمی است که صداتو مسابقه استعدادیابی موسیقی به شیوه مرسوم و تجربه آن در جهان و ایران نیست. نباید آن را با نسخه جهانی خوانندگی و موسیقی یا چند برنامه داخلی برای کشف استعداد موسیقی مقایسه کردی. این برنامه بیشتر از استعدادیابی (که البته استعدادهایی در زمینه بازیگری یا خوانندگی برای مخاطبان رو می‌شود!) یک برنامه معمایی است.

دانلود برنامه و مسابقه صداتو

زمان پخش صداتو کی است؟

مسابقه صداتو از دهم خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح در ویدیوفا پخش شد. این برنامه موزیکال معمایی هیجان‌انگیز یک ویژگی مهم دارد؛ مخاطبان ویدیوفا، علاوه بر تماشای یک مسابقه متفاوت در نمایش خانگی، در این مسابقه هم حضور فعال و تعاملی دارند و جایزه می‌گیرند! قسمت آخر فصل اول صداتو ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

سفری به دنیای رنگارنگ: مگه تموم عمر چند تا بهاره سریالی که نباید از دست دهید

برنامه های شبیه صداتو در بقیه کشورها

مسابقه معمایی I Can See Your Voice یا من می‌توانم صدای تو را ببینم (که به اختصار ICSYV می‌گویند) یک مسابقه رازآلود و معمایی است که در بیش از ۲۸ کشور دنیا اجرا می‌شود. مبدع این مسابقه کشور کره جنوبی است و طراحی مسابقه به نوعی است که در تمامی نمونه‌های خارجی آن به یک شکل اجرا می‌شود. حتی در ساختار لوکیشن و لوگوی برنامه نیز سعی شده است در تمامی کشورهای جهان این برنامه به شکل واحد ساخته شود. برنامه صداتو نیز از این قاعده (یا ژانر مسابقه‌سازی) مستثنی نیست و ساختار برنامه سعی شده است با بالاترین سطح آن مشابه‌سازی و اجرا شود.

برنامه صداتو با ایرانی‌سازی این برنامه جهانی مطابق با فرهنگ بومی خودمان، یک نمونه موفق از مسابقه‌سازی در تلویزیون است. بد نیست بدانید صداتو از نظر فرم، گرافیک و دکور، بسیار به نمونه کانادایی آن شبیه است.

برنامه مشابه صداتو کدام است؟

کشور نام برنامه رسانه پخش‌کننده
بلژیک I Can See Your Voice VTM
بلغارستان You sing or lying Nova
کلمبیا I Can See Your Voice Hang Meas HDTV
کانادا Qui sait chanter? Noovo
چین I Can See Your Voice Jiangsu Television
کرواسی Mogu ti vidjeti glas Una TV
فنلاند Mysteerilaulajat Nelonen
فرانسه Show Me Your Voice M6
آلمان Zeig uns deine Stimme RTL
یونان I can see your voice Mega Channel
اندونزی I Can See Your Voice MNCTV
لیتوانی Aš matau tavo balsą LNK
مالزی I Can See Your Voice ۸TV / Current: TV3 / Former: NTV7
هلند I Can See Your Voice RTL 4
فیلیپین I Can See Your Voice Current: Kapamilya Channel, A2Z / Former: ABS-CBN
رومانی Falsez pentru tine Pro TV
روسیه I Can See Your Voice Russia-1
کره جنوبی I Can See Your Voice Mnet / tvN
اسپانیا Veo cómo cantas Antena 3
تایلند I Can See Your Voice Thailand Workpoint TV
ترکیه Sesini görebiliyorum TV8
انگلستان I Can See Your Voice BBC One
 امریکا I Can See Your Voice Fox
ویتنام Hidden voices HTV7

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟